Sekrety skutecznego przekazu reklamowego

Jak stworzyć dobry i skuteczny przekaz reklamowy? Jak sprawić, by treść reklamy zaintrygowała odbiorców i przyciągnęła ich uwagę? Takie pytania zadają sobie te osoby, które starają się przebić ze swymi produktami i usługami. Dobra reklama wymaga dbałości o wiele szczegółów, a im lepsza jej treść - tym większa szansa na sukces.

Jakie zatem warunki powinien spełniać dobry przekaz reklamowy? Wbrew pozorom nie jest ich zbyt wiele, a dbając o kilka podstawowych kwestii można stworzyć dobrą i efektywną reklamę. Oto kilka porad dla początkujących. Podstawa to informacja.

W przekazie reklamowym warto skoncentrować się na konkretnej korzyści, którą może odnieść klient w związku z dokonaniem takiego, a nie innego zakupu. Ważne, by była to konkretna i namacalna korzyść, a nie zestawienie wybujałych obietnic bez pokrycia w rzeczywistości.

Aby w możliwie jak najlepszy sposób zaprezentować taką korzyść, ważne staje się dokonanie analizy samego produktu (lub usługi) i porównanie jej z innymi, podobnymi produktami (usługami). Sam przekaz powinien być prosty, zatem lepiej wystrzegać się umieszczania w jego treści zbyt wielu informacji. Jedna, podstawowa korzyść, z którą ma być kojarzona dana marka, jest wystarczającym rozwiązaniem. Reklamując zatem samochód można skoncentrować się na tak ważnej korzyści, jaką jest bezpieczeństwo jazdy. Każda informacja powinna być podana w przystępny, jasny sposób. Dwuznaczności w przekazach reklamowych nie są ani skuteczne, ani zbyt mile widziane. Im więcej dodatkowych informacji, im więcej treści - tym większa dezorientacja u odbiorcy zapoznającego się z treścią takiego przekazu. Warto skoncentrować się na najważniejszych atutach produktu lub usługi, warto podkreślać najważniejsze cechy danej marki i firmy. Nie musi ich być wiele – wystarczy, że będą konkretne i umiejętnie przedstawione.

Kolejną ważną sprawą jest spójność przekazu. Wszystkie elementy pojawiające się w takim ogłoszeniu muszą w efekcie tworzyć spójną całość. O czym jeszcze warto pamiętać? O tym, że skuteczny przekaz reklamowy jest nie tylko promocją danego produktu (lub usługi), ale i sposobem na walkę z konkurencją. Aby treść reklamy była skuteczna, musi odróżniać się od tych reklam, z których korzysta konkurencja. Ważna staje się tu zatem oryginalność oraz tak ważna w reklamie kreatywność. O niej koniecznie trzeba pamiętać podczas pracy nad treścią swego ogłoszenia reklamowego.