Katalog stron firmowych

Wybranie dobrego i wartościowego katalogu stron internetowych jest ważnym punktem w procesie promocji firmowej strony www. Właściwy katalog powinien posiadać kilka niezbędnych cech. Na początku warto przejrzeć znajdujące się w Internecie rankingi takich stron.

Tego typu spisy katalogów pomogą nam rozeznać się w temacie. Dzięki nim dowiemy się, jakie katalogi brać pod uwagę, a jakie lepiej odpuścić już na starcie. Dobry katalog powinien być moderowany. Oznacza to, że w katalogu sprawdzane są wszystkie strony, które są do niej dodawane.

Pozwala to na pewność, że każda strona, która jest w katalogu istnieje naprawdę. Znacznie zwiększa to wiarygodność oraz wartościowość katalogu witryn. Moderowaniu podlegać powinien także każdy wpis, jaki jest dodawany do katalogu.

Wielu właścicieli stron chce, aby wisy były dodawane od razu, ale tylko ich wcześniejsza moderacja może zapewnić wysoką jakość takich tekstów. Ponadto, stosując moderację dodawanych wpisów można uniknąć dodawania tych samych tekstów kilka razy. Moderowane katalogi są o wiele bardziej wartościowe niż te pozbawione moderacji. To właśnie one są o wiele bardziej popularne wśród odbiorców. Poza tym, zainteresowaniem cieszą się także katalogi, w których najnowsze odnośniki do stron są w specjalny sposób reklamowane, na przykład przez umieszczenie ich na stronie głównej.

Tego typu promocja witryny jest czasowa, ale osiąga bardzo pozytywne skutki dla popularności katalogowanej strony. Kolejna ważna kwestia to linki, zarówno odnośniki wychodzące jak i prowadzące do strony. Linki wychodzące to takie, które prowadzą do innych domen. Nie powinno być ich zbyt wiele, ponieważ znacznie obniża to efektywność działania katalogu. Ważna jest także ilość linków prowadzących do danej strony. Jeśli do katalogu można dostać się z wielu innych witryn, jest to katalog popularny i wartościowy.